Programın Amacı:
Bu kurs programında, perakende sektöründe her geçen gün daha fazla önem kazanan bir bilim dalı olarak görsel mağazacılık (visual merchandising) konusunda katılımcılara görsel mağaza tasarımı kavramlarını ve uygulama alanlarını detaylarıyla kazandırmayı hedefler. Yedi hafta içinde katılımcılara, moda perakendesi ve perakende mağazacılık içerisinde bulunan görsellik kavramının, müşteri algısından başlayarak, mağazanın yerinin fiziki seçimi ile devam eden ve sonunda mağaza içi yerleşiminde ürünlerin doğru seçilip, doğru yerleştirilmesini sağlayan bir bilim olduğu aktarılacaktır. Katılımcıların programın her dersi içinde verilen ve bir sonraki derse kadar hazırlayacağı projeler ve sunumlar ile kişisel bazda gelişimleri ölçülecektir. Bu sertifika programı sonunda Perakende sektöründeki mağazalarda Görsel Mağaza Tasarımı Bölümünde tasarım ve uygulama alanında çalışabilecek elemanlar yetişmiş olacaktır.
Hedef Kitle:
Perakende sektöründe görsel mağazacılık bölümüne bağlı olarak zincir mağazalarda ve bireysel olarak mağaza ürün sunumlarında çalışmak isteyen herkes. Ayrıca bu program görsel satış, görsel ürün yönetimi, mağaza görsel tasarımı veya bu iş kollarınana yakın bir alanda deneyimi olan ve kendini görsel mağaza tasarımı konusunda geliştirmek isteyenlere, görsel düzenleme alanına yeni giriş yapmak isteyenlere ve görsel düzenleme konusunda bilgi edinerek işindeki verimini arttırmayı hedefleyenlere (mağaza sahipleri, satış danışmanları, mağaza müdürleri, mağaza koordinatörleri, mimarlar, iç mimarlar, moda tasarımcıları, sahne dekorcular, grafik tasarımcılarına vb.) yöneliktir.
Katılımcılarda Aranan Özel Koşullar:
En az lise mezunu olmaları beklenmektedir. Temel fotoğraf çekimi bilgisi, ayrıca Proje Sunumu için Photoshop, İllüstratör, AutoCAD ve yapay zekâ programlarının kullanımı gerekmektedir.
Mağaza Görsel Tasarımı perakende sektörünün karlılığa etkisi en fazla olan alanıdır. Bu nedenle ürünlerini doğru, ergonomik ve estetiğine özen göstererek sunabilen markalar geleceklerini garanti altına alırlar.
Bu kursta, bir mağazanın görsel tasarımının müşterilerin beklentilerini tam olarak karşılayacak şekilde oluşturulması amaçlanmaktadır. Görsel Mağaza Tasarımı konusunda kendilerini yeni nesil tasarım teknikleriyle donatıp, farklı ve yaratıcı uygulamaları yapabilmelerine yönelik ödevler ve proje sunumları ile yeni öğrendikleri kavram – teknoloji ve tasarım bilgilerini kullanabilmelerini sağlamaktadır.
1.Hafta: Görsel Mağaza Tasarımı nedir, Moda ve Görsel Mağaza tasarımı arasındaki iliski.
2.Hafta: Görsel Mağaza Tasarımında müşteri algısının anlaşılması. Görsel Sunum Tekniklerine giriş. Başarılı tasarımcıların örnekleri üzerinden değerlendirmeler.
3.Hafta: Görsel Sunum tekniklerinin seçilen sunum alanları üzerinden okunması ve benzer çalışmaların internet / yapay zekâ destekli araştırmaların yapılması.
4.Hafta: Görsel Sunum tekniklerinin anlaşılması ve sunumlarda bu tekniklerin kullanım şekilleri. Program sonu projelerini hazırlamak üzere katılımcılara tasarım alanlarının belirlenmesi.
5.Hafta: Renk bilgisi ve ışık konusunun detayları aktarılarak her katılımcının belirlediği kendi proje konusu üzerinde renk skalası ve ışık ayarlamalarının oturtulması
6.Hafta: Proforma Proje çalışmalarının sunumuna yönelik mağaza planları-mağaza içi trafik- reyon giydirme ve benzer konularda verilmesi gerekli ek bilgilerin aktarılması.
7.Hafta: Proje sunumları ve sunumların değerlendirilmesi, geribildirimlerin verilmesi.