Unreal Engine, yaratıcı endüstriler için devrim niteliğinde bir araçtır. Son derece hızlı ve düşük maliyetli bir şekilde etkileşimli deneyimler, etkileyici sanal dünyalar ve gerçek zamanlı görselleştirmeler yaratmayı mümkün kılmıştır. Dijital dünyada ilerlemek ve kariyerlerini gerçek zamanlı ve etkileşimli, üç boyutlu deneyimlerle zenginleştirmek isteyen yaratıcılar, sanatçılar ve tasarımcıları hedeflemektedir.
Oyun motorları, sadece oyun geliştirme alanında değil, aynı zamanda etkileşimli mimari görselleştirme, animasyon, görsel efektler ve sanal gerçeklik gibi çok çeşitli disiplinlere hitap eden son derece esnek bir platform sunmaktadır. Unreal Engine, ürün geliştirme ve pazarlama süreçlerine entegre edilebilir, veya birlikte tasarım için bir araç olarak tasarım sürecinin kalıcı bir parçası haline gelebilir. Ancak, çok kapsamlı, çok parçalı ve öğrenme süreci uzun bir yazılım setidir. Bu eğitimin amacı, oyun teknolojileri ile çıktıkları yolculukta katılımcılara rehberlik etmek ve yaratıcı projelerini gerçekleştirmelerine olanak tanımaktır.
Eğitim, Unreal Engine'in potansiyelini keşfetmek ve kullanmak isteyen katılımcıları hızlı bir şekilde hedeflerine ulaştıracak şekilde kurgulanmıştır. Yaratıcı sektörde çalışan profesyonellerden, kariyerlerinin başında olan mezunlara ve yazılım alanına kaymak isteyen öğrencilere kadar geniş bir katılımcı yelpazesi için tasarlanmıştır. Eğer dijital dünyada ilerlemek ve kariyerinizi oyun teknolojileriyle zenginleştirmek istiyorsanız, bu altı hafta size Unreal Engine ile yaratıcılığınızı sınırlamadan ifade etme fırsatı sunacaktır.
Programı başarıyla tamamlayanlara sertifika verilecektir.
Bu çevrimiçi eğitime katılımcıların kendi bilgisayarları ile katılmaları gerekmektedir. Cep telefonu ile katılım önerilmemektedir. Bilgisayarın Unreal Engine çalıştırabilir olması için yeterli koşulları sağlaması gerekmektedir. Lütfen kayıt olmadan önce bilgisayarınızın donanımının yeterli olup olmadığını kontrol edin.
Uygulamalara katılım sağlayabilmek için, ilk oturumun sonuna kadar Epic Launcher ve Unreal Engine 5.0 veya 5.1 indirilmiş ve yüklenmiş olmalıdır. Unreal Engine 5.0 veya 5.1 kurulumu Epic Launcher üzerinden yapılmalıdır. Unreal Engine yükleme seçeneklerinde Starter Content ve Templates and Feature Packs seçili olmalıdır.
Donanımsal sürücü güncellemeleri yapılmış olmalıdır. Olası teknik sorunların hızlıca çözmek için eğitmenin uzaktan bağlanabilmesi amacıyla TeamViewer veya Anydesk yüklenmesi tavsiye edilir.
Sistem Gereksinimleri aşağıdaki gibidir:
Windows kullanıcıları için 10 64-bit, Quad-Core Intel veya AMD, minimum 2.5 GHz, 8 GB RAM, DirectX 11 veya DirectX 12 uyumlu grafik kartı. Mac kullanıcıları için macOS Monterey, Quad-Core Intel, minimum 2.5 GHz, 8 GB RAM, Metal 1.2 uyumlu grafik kartı. Programın yüklenip çalışması için yaklaşık 60-100 GB arası serbest disk alanı gerekmektedir.
1. Hafta: Oyun motorlarına giriş, Unreal Engine 5 arayüzünü tanıma, Seviye oluşturma çalışması.
2. Hafta: Materyal, doku ve aydınlatma, Sahne detaylandırma, İçeri-dışarı dosya aktarımı, İçe aktarılan dosyalarla sahne oluşturma ve aydınlatma uygulaması.
3. Hafta: Oyun motorunun ögelerini tanıma, Blueprint sisteminin temel öğeleri, Blueprint sistemi ile görsel betik yazımına giriş, Blueprint arası iletişimin mantığı, Seviye değiştirme uygulaması.
4. Hafta: Çarpışma kontrolü, Basit etkileşimler programlama, Girdi (input) tanımlama, Basit etkileşimler içeren uygulaması.
5. Hafta: Kullanıcı arayüz tasarımı, Oyuncu karakteri üzerinde değişiklikler yapma, Brand art ekleme Arayüz üzerinden etkileşim içeren uygulama.
6. Hafta: Projeden çalıştırılabilir çıktı alma, Hata çözümlemenin mantığı, Proje sunumları ve değerlendirme.